Медичні послуги у зоні бойових дій. КМУ про особливості розрахунку вартості

Як відомо, порядок надання медичних послуг за програмою медичних гарантій регламентовано низкою нормативних актів, основними серед яких є:

 Постанова КМУ від 25.04.2018 р. № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» (далі — Постанова № 410):

Постанова КМУ від 29.12.2021 р. № 1440 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2022 році» (далі — Постанова № 1440).

Обидва документи цього року зазнали суттєвих змін, зокрема, пов’язаних із запровадженням в Україні воєнного стану. Деякі з них розглянуто у статті «Воєнний стан. Що змінилося у програмі медичних гарантій» (№ 4/2022). Проте з моменту публікації статті документи зазнали нових змін, аналізу яких буде присвячено статтю в першому номері журналу у новому, 2023 році.

Приводом для цього повідомлення стали зміни, внесені резонансною постановою КМУ від 06.12.2022 р. № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі — Постанова № 1364) до деяких постанов Кабінету Міністрів України. Серед них і Постанова № 410. Власне, йдеться не про зміну, а про уточнення. У Постанові № 410 і раніше було посилання на Перелік територій, затверджений Мінреінтеграції. Назву Переліку, а також форму подання відомостей у ньому незабаром буде змінено  (як це передбачено Постановою № 1364), відповідним чином змінено і формулювання абзацу тринадцятого п. 2 Постанови № 410.  

Отже, після набрання чинності Постановою № 1364 (а це станеться через 15 днів з дня її опублікування, яке на момент підготовки цієї публіуації ще не відбулося) зазначена норма виглядатиме так (змінені фрагменти виділено напівжирним шрифтом:

«для надавачів медичних послуг, які розташовані в межах територій, на яких станом на перший день звітного періоду ведуться бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, особливості розрахунку фактичної вартості медичних послуг за всіма пакетами медичних послуг, передбаченими програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, на місяць визначаються відповідно до зазначеної програми, умови договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій щодо внесення інформації до електронної системи охорони здоров’я та подання звітів про медичні послуги застосовуються з урахуванням положень порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення щодо розрахунку фактичної вартості медичних послуг, у тому числі у місяці, що настає після місяця завершення бойових дій чи тимчасової окупації відповідно до відомостей зазначеного переліку».

Посилання на Перелік територій, затверджений наказом Мінреінтеграції, є і в абзаці п’ятому п. 7 Постанови № 1440, у якому наведено конкретний порядок розрахунку фактичної вартості медичних послуг. Проте до цього документа зміни не вносять. Втім, очевидно, що жодних непорозумінь це не спричинить: зазначена норма також поширюватиметься на надавачів медичних послуг, розташованих на територіях, включених до Переліку, який відповідатиме вимогам Постанови № 1364. Зважаючи на форму Переліку, встановлену безпосередньо Постановою № 1364, можна припустити, що до нього увійде інформація з усіх попередніх переліків, починаючи від Переліку, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 25.04.2022 р. № 75.