Актуальні запитання про е-лікарняні

ФССУ опублікував відповіді на найпоширеніші запитання, які отримав від застрахованих осіб і їх роботодавців.

1. Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму чи мав загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?

Якщо у паперових лікарняних для загального захворювання і травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 — Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві». Діагноз — персональні дані працівника. Тому роботодавцю з'ясовувати деталізовану причину непрацездатності не варто.

2. Коли у паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму невиробничого характеру, роботодавці запитують у співробітника пояснення. Чи потрібно це робити у випадку е-лікарняних?

Позаяк в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму чи загальне захворювання, запитувати таке пояснення не варто. Однак в е-лікарняному є помітка щодо ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі сп’янінням, комісія із соціального страхування підприємства має відмовити у призначенні допомоги.

3. Якщо працівник має тривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання? Застрахованій особі, яка довго хворіє, ФССУ оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у разі з паперовими листками один страховий випадок може оформлюватися декількома електронними лікарняними. Їх створюють як продовження первинного і вони підлягають оплаті кожен після своєї видачі. Однак якщо паперовий лікарняний може продовжувати лікар одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів.

Джерело: Редакція журналу "Головний бухгалтер медичного закладу"