Території з особливим статусом. Що варто знати про переліки?

Тимчасово окуповані території з’явилися у нашій країні ще 2014 року. І саме тоді українське законодавство доповнили нормами, які регламентують правовий статус таких територій. Певні проблеми з їх застосуванням поставали на практиці і до повномасштабного вторгнення, проте їх здебільшого розв’язували на місцевому рівні, тому вони не набували суспільного резонансу. У 2022 році до тимчасово окупованих територій додалися території, на яких ведуться бойові дії, заміновані та інші небезпечні території. Мешканці цих територій (і ті, що їх покинули, і ті, хто залишився) потребували і потребують всебічної допомоги, зокрема медичної та соціальної. Юридичні особи, зареєстровані на цих територіях, залишилися платниками податків, зокрема, і тих, сплата яких не залежить від того, працює підприємство чи ні. Законодавець ухвалив рішення, спрямовані на захист фізичних осіб, а також на тимчасове звільнення юридичних осіб від сплати деяких податків. От тільки для того, щоб ці рішення запрацювали, потрібні були переліки територій, розробити які за прямою вимогою законодавця мав би Кабінет Міністрів України. Мав би, але не розробив… Що було далі? Усі подробиці — у статті.

Стаття відкрита для передплатників